بعنوان غرامت؛

بریتانیا آماده پرداخت ۴۰ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا است

منابع آگاه اعلام کردند، بریتانیا آمادگی پرداخت اقساط ۴۰ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا را به دنبال «برگزیت» دارد.
کد خبر : ۷۳۲۳۸
پرچم اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، سه منبع آگاه از استراتژی مذاکرات دولت بریتانیا در راستای طرح برگزیت اعلام کرند، بریتانیا به دلیل خروج از اتحادیه اروپا آماده پرداخت ۴۰ میلیارد یورو معادل ۴۷ میلیارد دلار به اتحادیه اروپا است.


این در حالی است که پیش از این اتحادیه اروپا خواهان پرداخت ۶۰ میلیارد یورویی بریتانیا بعنوان غرامت با خروج از اتحادیه اروپا شده و اعلام کرده بود که قبل از مذاکره در مورد موضوعاتی از قبیل توافق درباره تجارت در آینده، این مبلغ پرداخت شود.  


این در حالی است که تا کنون مقامات رسمی بریتانیا، رقم دقیقی را برای میزان پرداخت این غرامت اعلام نکرده اند.  


همچنین روزنامه «تلگراف ساندی» انگلیس نوشت؛  مقامات بریتانیایی احتمالا پیشنهاد پرداخت ۱۰ میلیارد یورو در سال را به مدت سه سال تا مارس سال ۲۰۱۹ میلادی را به اتحادیه اروپا بدهند و بعداز آن مذاکرات تجارت با این اتحادیه را نهایی کنند.  


«تلگراف ساندی» در سرمقاله خود نوشت؛ این پرداخت ها فقط بخشی از قرار دادی است که شامل توافق تجاری بریتانیا با اتحادیه اروپا است.


همچنین به گفته یک مقام ارشد بریتانیایی، موضع اتحادیه اروپا ۶۰ میلیارد یورو است؛ اما پایین ترین رقم از نگاه اتحادیه اروپا برای پرداخت غرامت ۵۰ میلیارد یورو بوده و نظر ما به پرداخت ۳۰ میلیارد یورو است و تا ۴۰ میلیارد یورو را می توانیم در دستور کار خود قرار دهیم.  


برهمین اساس تمایل مقامات بریتانیایی برای پرداخت غرامت به اتحادیه اروپا ۳۰ میلیارد یورو است و بانک انگلیس هم اعلام کرده، بلاتکلیفی در مورد برگزیت، اقتصاد بریتانیا را تحت الشعاع خود قرار می دهد.


بر پایه این گزارش، در صورت عدم توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا در مسئله برگزیت، روابط تجاری آنها بر اساس سازمان تجارت جهانی خواهد بود و هر دو طرف مجاز به وضع تعرفه و کنترل گمرک هستند؛ ضمن اینکه شماری از مسائل هم لاینحل باقی خواهد ماند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر